Palvelut

Monipuoliset fysioterapiapalvelut apunasi

Fysioterapiapalvelut Kuopiossa

Meillä kaikilla on erilaisia vaivoja, isoja ja pieniä. Ihminen on tyypillisesti hyvä sopeutumaan eri tilanteisiin ja keho kompensoimaan eri vammoja, puutteita liikeradoissa jne., mutta kuitenkin aina tiettyyn pisteeseen asti. Opimme varomaan kipua tai pahaa oloa aiheuttavia toimia ja liikkeitä. Huomaamatta huononnamme omaa terveyttämme ja hyvinvointiamme. Alaraajojen kivut ja ongelmat heijastavat yleensä nopeasti päivittäiseen liikkumiseen estäen sen jopa kokonaan. Näihin oireisiin ja alkaviin kiputiloihin tai liikerajoitteisiin on hyvä puuttua hyvissä ajoin, koska silloin ne ovat korjattavissa – helpommin. Terveyttä on aina helpompi pitää yllä ja pienet vaivat saada nopeasti hallintaan.

Tutustu lisää palveluihin alta!

Askelklinikka-ja fysioterapia-palvelut

• Fysioterapia/Alaraajatutkimus
  • Yksilölliset tukipohjalliset

Kuntosalivalmennus ja Personal Training

• Kuntosaliohjelmat
  • Yksilövalmennus

Hieronta

• Fysioterapia- ja valmennuspalveluiden lisäksi tarjoan myös hierontaa kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin tueksi Kuopion keskustassa.
  • Ajanvaraukseen pääset suoraan alla olevasta painikkeesta.

Fysioterapia sopii kaikenikäisille ja pohjautuu aktiiviseen harjoitteluun ja hoitoon. Harjoitteluiden aikana tutkitaan kehon käyttäytymistä, liikeradat, lihasten tasapaino ja selvitetään koko kineettisten ketjujen toimivuutta. Tämä voi paljastaa esimerkiksi polvikipujen johtumisen nilkan tai lonkan ongelmista. Näin päästään kiinni oireilun juurisyyhyn ja korjaamaan sitä aktiivisen harjoittelun kautta. Fysioterapeutin ohjatulla ja valvotulla harjoittelulla saadaan varsin nopeasti hyviä tuloksia ja siten parannetaan, kehitetään ja ylläpidetään kehon optimaalista toiminta- ja suorituskykyä.

Meiltä saat yksilöllisesti tehdyt tukipohjalliset urheiluun ja vapaa-aikaan. Yksilöllisesti muotoiltujen tukipohjallisten suunnittelu alkaa aina koulutetun fysioterapeutin tarkalla jalkojen analysoinnilla ja lihastasapainon tai sen puutteen todentamisella. Tämän jälkeen voidaan käsityönä tarkasti valmistaa juuri oikeanlaiset ja siten tarkasti korjata jalan virheasentoja, alaraajojen pituuseroja sekä luoda jalkaterälle lihaksia vahvistava, aktiivinen tuenta.
Oikeanlaisilla ja tarkkaan hiotuilla tukipohjallisilla voidaan parantaa jalan luonnollista ja tervettä toimintaa sekä jakaa painoa tasaisesti koko jalkaterälle parantaen myös vartalon tasapainoa ja ryhtiä. Tukipohjallinen toimii osana kokonaisvaltaista kuntoutusta.

Askelklinikka Kuopio

Olen saanut alaraajafysioterapian erikoiskoulutuksen Suomen Askelklinikka Oy:lta ja
toimin Askelklinikka Kuopion yrittäjänä.
Fysio Aleksin kautta saat monipuoliset ja asiantuntevat Askelklinikan palvelut esimerkiksi
alaraajatutkimukseen sekä yksilölliset tukipohjalliset urheiluun ja vapaa-aikaan.
Ota yhteyttä, niin kartoitetaan tilanteesi ja tarpeesi yhdessä!

Fysio Aleksi, Askelklinikka Kuopio - toimitilat

Toimitilat

Fysio Aleksilla on laadukkaat ja modernit tilat Kuopion keskustassa Kauppakadun Fressin yhteydessä. Oman toiminnallisen työtilani lisäksi käytössämme on Kuopion Fressin monipuolinen kuntosali. Tervetuloa!

Asiakaspalautteita

"Sain laadukkaat, yksilöllisesti räätälöidyt tukipohjalliset, jotka korjaavat jalkani asentoa,
vähentävät kipuja ja auttavat ratkaisevasti arjen liikkumisessa."

Annika

"Tein paluun kuntosalille tauon jälkeen ja kaipasin monipuolisuutta ja vinkkejä treeneihin. Selkäkivut ovat myös töiden tiimoilta ajoittain vaivanneet. Treenien kautta tilanne helpottui hiljalleen ja pääsin kohti alussa asetettuja tavoitteita. Treeneihin oli mukava mennä, järjestyivät omien menojen mukaan ja myös huomioitiin oma jaksaminen ja vointi, tarvittaessa muokattiin treenikerran sisältöä."

Miia

"Pitkään kestänyt polvivaivani sai tarvittavan avun Aleksin kanssa tehdyn kartoituksen
avulla. Jo muutamalla tapaamisella saatiin selkeät suunnitelmat ja tavoitteet polven
kuntoutukseen liikkuvuus- ja saliharjoittelun kautta. Aleksin kanssa työskentely oman
hyvinvoinnin edistämiseksi oli lämminhenkistä, rentoa ja todella ammattimaista."

Jesse

”Minulla oli kauden aikana paljon "turhia" loukkaantumisia, jotka vaikuttivat negatiivisesti pelaamiseeni. Aloitin Aleksin kanssa yhteistyön, kun hän sai minut vakuutettua, että liikkuvuusharjoittelulla ja fysioterapialla voisimme päästä näistä eroon. Keskityimme tukilihaksiston vahvistamiseen ja liikkuvuuden parantamiseen. Pelaaminen on tuntunut sittemmin vaivattomammalta ja samalla loukkaantumiset ovat olleet huomattavasti harvinaisempia.”

Jarkko

© FysioAleksi 2023. Tietosuojaseloste. Verkkosivutoteuttajana Makum Oy.